sjukdom vare här

Hemma för andra dagen i rad...

Att vara sjuk r verkligen ingen hit, jag blir bara rastlös och önskar att jag kunde få vara i skolan tillsammans med alla andra. Idag går fysikprovet av stapeln men vem är inte där? Jo, precis - jag. Så nu kommer jag ligga efter med ett fysikprov igen, blä. DOck kan jag ju upplysa mina läsare om att det förra fysikprovet jag hade som rest skrevs vecka 16 lyckligtvis, så det är ur världen och jag blev godkänd! Great!
Igår satt jag och pluggade kärnfysik två tillfällen under dagen, då jag som sagt var sjuk känns ju allt så mycket mer krävande så efter första "pluggpasset" lutade jag mig tillbaka i soffan och somnade i två timmar. Dock tog jag upp pluggandet igår igen senare på kvällen, så försöker jag jobba likadant idag så kanske jag kan hinna igenom hela kapitlet?
Det är så mycket formler och matematik i fysik, vilket krånglar till det för min del, så det krävs en del plugg för att jag ska fixa det.
För övrigt ska Frida skicka över den sista bilden till mitt bildprojekt i eftermiddag, så jag hoppas på att få börja på sista delen inom en snar framtid, det är ju deadline ganska snart i bilden, då vi jobbar på våra slutarbeten och studenten nalkas.
Dock kan jag tänka mig att lämna in mitt projekt 99 % klart, då min lärare vet att jag inte bara struntar i det. Jag är där och jobbar extra med det all tid jag kan för att kunna bli klar.
Annars är jag ju precis tillbaka i plugget efter en långhelg, i lördags fick jag hoppa in på Coop 9,5 h och 1 maj åkte jag upp till hotellet för ett pass. Det känns ås bra att jobb finns tillgängligt och för att sätta pricken över i:et så fick jag igår besked om sommarjobb - vilket jag fick! En lycklig tjej sitter här på andra sidan kan jag lova, det känns ås otroligt bra! Jag börjar jobba direkt efter studenten, tre dagar ledigt sedan är det bara att börja jobba.
Som det ser ut så finns det jobb i stort sätt hela sommaren och det är värsta softa passen på vardagarna.

Just nu är det jättefint väder utanför fönstret och här sitter jag och snörvlar, är irriderad, däpt och dorr i dnäsan.
Nejvars, men sjuk är som sagt inget kul - jag förstår inte dem som tycker det är soft att vara hemma?
Man missar ju bara en massa i skolan och går tillslut runt och hör sin egen andning för att det är så tyst i lägenheten.
Dags för lite frukost tror jag, om jag får i mig någon.
Ha en bra dag alla där ute!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0