gums = hurting

Aj, aj - hemsk så mycket hej

Att behöva gå upp imorse var otroligt segt, ikväll ska jag gå och lägga mig när jag ska. Avskyr verkligen mig själv på morgonen när jag inte gjort det.
Dagen har i alla fall påvisat vilken linje jag går: biologi, matte och fysik. Tur att en körlektion trycktes in däremallan också...
Så, ja. Hjärnan är lite mörbultad men pratade med min mattelärare idag (som även undervisar N2 i fysik) om provet i fysik B som jag ligger efter med. Provet som jag inte känner att jag förstår ett smack av, provet som bara ligger på mina axlar och viskar i mitt öra: "du måste fan ta tag i mig snart, annars kommer du nog aldrig göra det".
En ängel som hon är, erbjuder hon mig att komma till matte E-lektionerna (då större delen av klassen läser det nu, men inte jag), så kunde hon hjälpa mig då - fatta vilket erbjudande!
Visst får jag plugga två olika fysikområden samtidigt, men jag har ändå inget individuellt val denna termin så då kan jag lika väl utnyttja hjälpen när den finns! Åh, hoppas verkligen att de där timmarna gör nytta, det vore så skönt.
Nu ska jag bannemig ta tag i det där sketna' provet och få det överstökat! Vad det handlar om är ju egentligen bara att få tummen ur röven, eftersom fysik B går i ett rasande tempo och jag skulle inte vilka sitta där med flera eftersläntrande prov senare.
Idag är faktiskt både matten och fysikboken med hem, jag hoppas på att jag rör något utav det ikväll faktiskt.

Om jag ska lämna pluggsnacket för en stund så kan jag glatt berätta att jag äntligen skickat efter nagellacken ifrån Storbritannien som jag tittat på i flera månader. Det känns kul och om allt går enligt planerna finns de redan i mina händer några dagar in i februari. Great!
Som jag skrivit på nagelbloggen har jag en nagelkund i helgen som kommer, mycket kul! 
Nu händer det saker och det gillar jag - man måste ju känna att man lever.
Längtar dock redan till helgen, och det är bara tisdag...
Min gom gör otroligt ont och har gjort sedan imorse, har jag rätt så har en förkylning slagit till rejält. Blåsor och uppsvullen som bara den, kan inte äta vad jag vill riktigt utan att det gör ont. Jag får helt enkelt gurgla något jag fått mot inflammerat tandkött av mamma, hoppas det hjälper.
Imorgon är fältbiolog min nya titel för tre timmar (likaså för resten av mina kära naturvänner), ut i det kalla vintervädret, fullt påpälsade för att undersöka ett område med träd och ta reda på en massa saker. Ja, det kan ju bli intressant, eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0