pluggis

Mycket att göra, mycket i huvudet...

Om exakt två dagar är det svenskaredovisning, om exakt två dagar är det fysikuppsats (som jag inte börjat plugga till överhuvudtaget än) och om EXAKT två dagar åker jag och tio andra tjejer till Irland huvudstad!
Det sista ser jag verkligen fram emot, de två andra kan ju bara slänga sig i väggen eller något just nu.
En muntlig redovisning på 5 minuter - hur tänkte man där egentligen? Det är ju ingen tid alls för att kunna få fram alla punkter läraren skrev framme på tavlan idag. Jaja, det är bara att göra sitt bästa och att svälja den där förbannade klumpen som alltid infinner sig i halsen så fort jag ska stå inför klassen och snacka. 
Fysiken är svår att förstå, jag hoppas att jag lyckas hajja' något i alla fall, så att jag kan fylla upp några A4-sidor.
Packa har jag inte hunnit än heller, dock hittade jag lyckligtvis mitt försäkringskort inom EU igår (efter sisodär 45 minuters letande), trodde jag skulle gå i taket så nervös känsla fick jag i kroppen - men som sagt; nu är det återfunnet!
Imorgon checkar vi in flygbiljetterna, skriver ut boardingcard:sen och skriver ut bussbiljetterna - nu är det verkligen på riktigt, tjejer! Det ska bli så grymt skönt när vi väl får placera våra rumpor i sätena på flygbussen, blicka framåt mot några dygn utanför Sveriges gränser men också ett efterlängtat sportlov.

För att uppdatera lite om dagen, så är det ju alla hjärtans dag idag, vilket jag firade i fredags med Erik eftersom att vi inte ses i veckorna. Fick ändå ett sött glädjespridande sms av honom idag, han är för bra han. Kommer sakna honom en del innan tisdag nästa vecka - men det gör oss nog gott båda två. 
För övrigt kom studentmössan idag också, det blev extas på mentorstiden med utdelning av mössor hit och dit - tråkigt nog var min mössa fläckig så det fick returneras. Annars var färger och brodyr korrekt, men visst längtar man...
hade hellre velat att mössan skulle anlända mer när det närmade sig student, nu kommer den bara ligga där och glo illmariskt och liksom viska: "det är långt kvar tills jag får pryda ditt huvud - det är mycket som ska göras innan dess". Därför tänker jag lämna mössan (när den väl kommit igen) hemhemma, så jag slipper se den. Jag ska ju ändå flytta hem tätt inpå studenten så då finns den redan där när jag väl ska använda den.
Detta låter säkert sjukt, hur kan jag inte glädjas åt at studentmössan kommit?!
- klart det är kul, absolut men samtidigt tycker jag att den kom lite väl tidigt...
Kvällen har spenderats framför datorn med svenskaplugg. Nu ska jag dimpa ner i sänger och dra igenom lite fysik innan jag slocknar tänkte jag, hoppas inte jag somnar bara...
Utanför fönstret dalar snöflingor i mängder ner till marken, när jag skulle gå hem idag efter skolan stormade det snarare och jag såg inte ett smack framför mig. Nu är vintern här på riktigt, men visst är du lite sen! Försök pricka in julafton nästa år, tack! Hihi.
Godnatt allesammans!
oxox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0