skoltrötthet ?

Cirkus två månader kvar av skolan...

För tillfället känns det mesta trist och segt i plugget, det är mycket att göra och jag önskar ibland att jag bara kunde dra täcket över huvudet och gå upp först i början av sista veckan innan studenten. 
Jag känner att jag behöver push nu, även om jag vet att ag såklart kommer plugga in i det sista.
Detta året är det så mycket som ska göras runt om skolan också, bal, student, vad man ska göra efter osv.
Det är mycket i huvudet på samma gång och jag har en tendens att bara tycka att allt blir jobbigt. 
Det ska jag försöka ändra på!
På tisdag nästa vecka drar jag och en killkompis på studentkryssning, det ska bli kul! Det ser jag verkligen fram emot. Det är ju ändå något som inte har något med skolan att göra alls.
För övrigt är det sista skoldagen innan påsklov imorgon - sedan blir det jobb hela påskhelgen (fredag, lördag, söndag och måndag), däribland även en balträning söndagmorgon som jag lär få ta bilen in till. Lite mysig stadskörning sådär på morgonkvisten, blä. Men det behövs det tränas på!
Snart är pastagratängen klar och då ska här läsas biologi B tills imorgon, annars ska framför allt fysikboken med hem över lovet. Förhoppningsvis kan jag skriva provet jag ligger efter med under vecka 16 någon gång, det vore så skönt. 
Vecka 17 sedan slår en hemsk bomb ner igen, massor eximinationer; fysik B-prov, Matte D-prov och Svenska B-nationella. Jag fasar en gnutta men har jag klarat det förut så varför skulle jag inte göra det även denna gången? 

Ikväll hoppas jag på att mamma lämnar sitt besked gällande hennes granskning av min rapport för imorgon är det deadline 12:00 - hejdå äckliga, krävande, roliga projektarbete!

Nu gäller det att skärpa sig rätt rejält och att ta tag och kämpa in i det sista - fan det är ju inte långt kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0