virrvarr

Fokus på den ena, fokus på det andra.

Planera dina veckor, Rebecca - yes, I'm trying! Det är inte lätt ibland, nu är vi snart inne i en sån där period igen, en period med fullt upp all the time och det gäller att ha huvudet på skaft, utnyttja tiden och försöka ha lite ledig tid också. Gud vad tråkig jag låter, men det är sant. Vartenda ord.
Min lediga dag ifrån skolan spenderas på körskolan, all day. Hade hoppats på att komma lite längre men hjärnan kunde inte ta in mer så då tog jag tåget till stan vid sex. Det var skönt att komma hem, dock till en tom lya...
Lite trist när sambon inte är här men hon kommer ju imorgon igen.
Väl på tåget kände jag hur utpumpad hjärnan var, ögonlocken föll direkt och de där 20 minuterna fick mig alert igen.
Nu väl hemma har jag lagat coscous med olivolja och aromat, toppat med färsk broccoli - mums.
Elräkningen är nu betald, likaså två andra viktiga fakturor. Några nya "bockar", you know like: "CHECK" i almanackan, något gör jag i alla fall.
Nu för drygt en och en halv timma sedan lyfte mammas, pappas och skruttis plan till Spanien. Gissa om någon sitter kvar i blåsiga Sverige och avundas dem? (!) Hoppas de inte är allt för bruna när de återvänder bara...
Imorgon börjar skolan med matte igen, matte D. Vilket jag verkligen borde plugga lite innan jag somnar (vilket jag gör snart då jag gick upp halv sex imorse). Hör ni hur det låter? 
- Åh, jag är ledig en hel dag ifrån skolan, just därför går jag upp halv sex och kör bil till Mjölby för att plugga hela dagen. Great va?
Det positiva är nu i alla fall att jag känner att jag vill till körskolan, vill fixa det jag höll på med idag, nu är det ju igång liksom, man börjar förstå hur allt hänger ihop.
Dags att borsta bort alla tandtroll, matteboken - here I come! I hope...
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0