upptäckt

Trots lång skoldag känner jag mig glad och inte allt för trött.

Hej världen, tänkte jag skriva men nu blev jag lite väl överdriven. Haha. Dagen har endast bestått av en teoretisk lektion - fysik B, annars har jag haft bild, hantverk, bild igen och drama. Jo, idag kände man att man även går en estetisk linje. 
Efter plugget drog jag in till tre och hämtade ut syrrans mobil som varit på lagning och gick sedan hem därifrån. Igår lovade jag mig själv att jag skulle springa idag men jag kände efter trippen till tre att jag inte hade ork till det, så det blev lite promenerande istället. Jag hoppas verkligen att jag får tag på en cykel snart, det börjar bli lite tröttsamt att behöva betala pengar för bussen fram och tillbka till skolan varje dag.
För övrigt så åker jag hemhem imorgon men åker in på lördag igen med Lynn som sällskap, längesen jag träffade henne nu så det ska bli roligt. Jag hoppas på en runda med bilen imorgon och förhoppningsvis en filmkväll med Erik? Har dock inte frågat än men han brukar inte vara så svår att övertala direkt (om han inte ska göra något annat viktigt vill säga, som är viktigare än mig) hihi. 
På söndag tar jag bussen runt åtta på morgonkvisten med min saknade gamla kör till min komfirmationspräst (som även varit med i kören), det ska bli roligt eftersom att det var längesen jag träffade alla nu. Kören alltså... jag saknar det verkligen, det var något sånt där som man aldrig valde bort för där kände ja mig hemma, där trivdes jag. Alla medlemmar man träffat genom åren och så är det dags för flytt och man har inte längre samma möjlighet att vara en del längre. Visst skulle jag kunna hitta en kör här, absolut men det vore inte samma grej. Människorna hemma är man uppvuxen med, på ett speciellt vis. 
Helgen lär bli späckad och på måndag är det dags för körlektion igen, jag gillar verkligen när jag vet att jag har saker att göra. På tisdag ska jag och min sambo bli kontraktdelare på lyan och så vidare, det känns bra. 
För tillfället kikar jag runt på Tradera och Blocket.se, har även upptäckt eBay - what a place! Skulle kunna sitta som förtrollad i flera timmar! Jag är supersugen på att köpa hem en massa men det tillåter inte ekonomin riktigt, tyvärr. Dock har jag fått utbetalning på skatteåterbäringen, då kanske, vi får se. 
Jag hoppas på att jag räknar lite matte innan jag somnar ikväll också, då skulle jag vara ikapp eftersom att jag missade det igår. 
Livet känns rätt gött!
oxox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0