relaxing

För första gången denna vecka.

I felt like it was time to do something I think is fun today, so I created some nailart. Designen kommer upp på underbloggen för det intresset inom de närmsta dagarna. Förövrigt så är jag nöjd med den faktiskt, nu väntar jag bara på att den ska torka 100 % så jag kan få sova sen (så går det när man kommer på att man vill piffa halv tio på kvällen, heh). 
Dagen i skolan var lång och jag kom hem stinkandes - av röklukt. Svampfärgningen av ullgarn i Trädgårdsföreningen idag innehöll flera millimeter regn, vilket resulterade en ganska blöt och frysande mig trots flera plagg kläder och regnponcho. Man lever ju bara än gång, eller något...
Efter skolan stannade jag kvar i bildsalen en stund och tog igen bildtimmen jag missat, så jag satte upp ett staffli, grabbade tag i några penslar, fixade en färgpalett och fortsatte jobba på mitt självporträtt. Det går sakta med säkert framåt mina vänner, men just när man får som uppgift att måla av sig själv då blir man plötsligt jävligt självkritisk måste jag erkänna.
Efter det drog jag mig ner till stationen, tog tåget mot nästa närmaste stad och mötte pappa där för övningskörning. Det sistnämnda gick inte så bra till en början men fungerade snart bättre, jag var "tvungen" att gnabba lite först (blir så trött på mig själv) - förstår inte hur mina föräldrar står ut med mig ibland alltså...
Imorgon ska jag i alla fall möta mamma på stan, lyckligtvis har jag bara en enda lektion imorgon, matte D i 90 minuter dock men efter det tar alla naturare helg, ännu mer lyckligt lottade är ju samhällarna i vår klass som tog helg redan idag men nu ska vi inte deppa för det. Det är de nog värda, eller något sånt. Haha. Nejvars, inget ont gentemot er, guys.
Nu tycker jag snart naglarna borde torkat, men som sagt; många lager färg = x antal gånger längre torktid. Nästa gång ska man börja i tid, så man kommer i säng i tid, fy mig.
Jag kan ju passa på att packa väskan som ska med hemhem så längre, puss och godnatt kära läsare.
oxox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0