puh

Det är värt varenda minut, för känslan efteråt.

Enda sedan jag kom hem har jag suttit här, fram datorn och pluggat engelska. Det känns otroligt bra att antligen gjort uppsats nummer två while reading my English book. Även att det är lika många kvar så är jag ändå halvvägs nu, pust. Det tar sin tid det här men jag känner att jag utvecklas lite varje gång, det säger Ludde också. Det allra bästa med detta arbete är att jag har en så oroligt bra vän, han är verkligen mitt stöd under den här processen och utan honom skulle det inte alls bli lika bra resultat. Tack Ludwig, aldrig utan dig.
Idag hade vi för övrigt den första seriösa danslektionen, vilket också var jättekul... och superjobbigt! Det känns också bra, att veta att man kommer röra på sig och träna styrka en gång i veckan. Great. Livet är allt bra nu, även om det händer saker man inte vill också. Min tanke finns där, absolut.
Ikväll borde det inte varit engelskan som låg framför mitt ansikte egentligen, det vore varit fysik B så det bara sjunger om det, men när något inte intresserar mig så är det så svårt att ta sig för det. That's why (jag lär ångra mig gånger tusen imorgon på lektionen, I think).
Imorgon ska jag gå länge i skolan och även ta mig i kragen och ringa några viktiga samtal, jag ska även försöka komma längre i engelskaboken och förhoppningsvis ta mig an fysikhelvetet. Varför ska det vara så svårt att förstå? Och varför ska det vara så svårt för mig själv att förstå att jag bokstavligen måste plugga ihjäl det ämnet för att åtminstone förstå lite? Jag hoppas André vaknat på sin överpedagogiska sida imorgon, det är en önskan. Troligtvis får vi planeringen inför kommande periodhäfte i fysiken som ska göras också, puh. Det lär ta sin tid men det kommer samtidigt vara otroligt skönt när det är gjort.
Kollar på klockan och ser att den snart passerar halv elva, ikväll ska jag somna skapligt - det är jag värd.
Helgen spenderade jag på lite olika platser, men befann mig i trakterna runt hemmet jag växt upp i. Tack alla som var med och gjorde den så bra, DM i innebandy, kräftskiva med släkten, filmkväll och rockmässa i kyrkan. Lovely.
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0