matematik

All day long, självdiciplinen är tillbaka.

Min dag kan jag sammanfatta kort, med ett enda ord: matte.
Jag vaknade runt tio imorse och sedan elva så har jag suttit här och tragglat. Cosinussatsen, areasatsen, motstående katet genom hypotenusan osv. Det känns ändå väldigt bra, trots att det tog en hel dag. Alla uppgifter vi gjort har jag gått igenom en gång till (förutom problemlösning och blandade uppgifter för dem orkar jag inte med) och jag känner att jag har bra koll, så nu hoppas vi bara att första matteprovet i D-kursen går bra imorgon.
Sofie ringde även förut och vi pratade lite inför våran artikelredovisning på engelska imorgon, nu är det bara glosorna jag inte fått in men dem tar jag mig an lite senare. För tillfället är det två eller tre uppgifter kvar i matten som jag fastnat lite på och när de är uträknade så stänger jag ihop boken - ingen mer matte ikväll.
Vad jag skulle vilja göra är att gå up på eBay, shoppa lite och fixa någons naglar. Dock kan jag nog glömma det ikväll men är det någon som vill bli lite extra fin - hör av er!
Hoppas på att pappa ringer snart, behöver hans mattehuvud.
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0