nu är det nära

Flytt, fly, flytta, flutit and so on.

Klockan är mycket och jag har lagt ner otroligt många timmar på att packa och åter packa denna dag. Denna stekheta underbara dag. 
Rummet är nu tömt, allt står i lådor upptravade på varandra i vardagsrummet - imorgon händer det äntligen.
Känslan som kommer vid tanken är obeskrivlig, det kändes aldrig som att den här dagen skulle komma men det gjorde den (precis som alla andra). Jag har en känsla av att det kommer kännas rysligt bra när de första flyttlådorna intar den nya lägenheten om några timmar, iih, det bara pirrar i kroppen. Lägenheten vi flyttar in i är så fin och mitt nya rum är rosa och lila med prinsesskronor i som bård (?), haha. Maybe not that much "me" but it can be, cause' it's my new room, right?
Sovmorgon imorgon då André var en ängel och sa att vi struntar i kemin helt och hållet, kursen är nu slut och snart är hela skolan slut för den här årskursen. Oj, höll ju på att glömma - bara en fet jävla rapport kvar att skriva som ska lämnas in på tisdag, så än är det inte slut, nej på min skola (på min gata i stan...) där arbetar man minsann så pennan glöder in i det sista. That's the big truth, people. 
Den kommande helgen ser jag fram emot och imorgon ska jag ringa en hel del viktiga samtal hit och dit, vilket kräver fler timmars sömn än förgående natt när Sofie sov över här. Gårdagen spenderades med henne och Madeleine på biografen, vi såg den sista Pirates of the Caribeen-filmen i 3D och den var ..... inte alls dålig, som typ alla säger? Den första och nu den här, alltså den sista är lätt mina favoriter! Sparrow är döläcker som vanligt men ni som tänker se den, släpp förhoppningen om att Will och Elisabeth kommer tillbaka, om inte så förstör ni för er själva. Gå inte dit med förhoppningar utan njut av det som komma skall istället. Det var lätt en film värd pengarna (också med tanke på att jag blev bjuden av Sofie, då det var min försenade 17-årspresent!).
Livet känns allmänt okej just nu och jag uppskattar att jag har såna' underbara vänner som jag har.
Tack för att ni finns, ni gör min dag - ni vet vilka ni är!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0