lonely

Nostaligisk musik och en ganska tom lägenhet.

Jo, som ni säkert förstår är jag tillbaka i stan, skönt och vara tillbaka skapligt faktiskt. Dock tömdes lyan på folk ganska fort, hann bara gå i, checka kylen och gå och handla så var det lika dött som i graven när jag kom tillbaka igen. Lite trist, men snart är det slut på liknande. Bara två månader kvar och gud vad jag ser fram emot det nu alltså!
Vaknade sent, (vill då tilägga att klockan som ni vet ställdes fram en timme inatt), på en kvart gjorde jag iordning mig och han med nöda och näppe till kyrkan innan klockorna ringde. Puh.
Syster med kör var med under den ekumeniska gudtjänsten denna söndag, så kände att det kunde vara kul att gå dit. Som ni vet är jag ju aldrig i kyrkan längre, vilket jag var en hel del när jag bodde hemma.
När jag satt där och tittade fick jag världens impuls - hur kul skulle det inte vara att hjälpa till och leda barnkören? Hade jag bott hemma, haft tid så hade jag lätt erbjudit mig, no doubt about it.
Det var utdelning av biblar idag, alla femåringar är ju gudomligt söta, jadå.
Tillbakaspolning på några timmar; det var Earth Hour igår, deltog du? Det hoppas jag? Det gjorde jag.
Exakt halv nio sprang jag och syrran runt i kåken, släckte alla lampor och tände massvis med ljus, mysfaktor or what. Vardagsrummet blev hur mysigt som helst, parenteserna gick iväg och spelade kort och Erik kom senare. Vi fixade en film att kolla på, sevärd absolut: "Next Three Days". Dock sov jag i mitten av filmen, men kunde inte falla tillbaka i sömn i slutet, spännande! Inte överdrivet mycket action, vilket jag uppskattar då jag har svårt för blod, splat, pang, explosion osv.
Då vi som sagt ställde fram tiden inatt så blev det ju ganska sent innan Erik lämnade huset, men vad gör det en lördag? Kompisrelationer ska ju utnyttjas när man väl befinner sig hemma, eller? Haha.
Idag däremot stack jag till musikskolan en timme efter kyrkan, där var det repning som gällde, idag fick rap:en ta form med lite orkester i bakgrunden vilket var helnice. Nu känns det som att den börjar sitta, precis som min bilkörning. Det går framåt! Denna helgen var det bilkörning både fredag och lördag, jag skulle egentligen kört idag också men tiden räckte inte till riktigt. Innan bussen gick runt fyra lagade jag mat, festpasta á la myself så bilkörning får bli senare i kommande vecka.
Något som inte får glömmas bort är ju även att det finns födelsedagsbarn inom några timmar!
Pärlan Sofie fyller ju 18 år imorgon och Vedat fyller 19 - Grattis guys! Hoppas ni får en lovely dag!
Dags för mig att ta ut den lasagne jag precis tinade upp i micron.
oxox


Grattis pärlan, ha en toppendag - det är du utan tvekan värd!


Happy birthday, V! Have a nice day and say hello to Turkey from me!

Kommentarer
Postat av: Vedat

Thank you so much...AngeL :)! reaLLy I was happy.I still haven’t seen anything sweeter than you!

Thank you again :)

2011-03-27 @ 22:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0