helg

Lördag, åh lördag.

Blev väckt till en relativt tidig frukost, då Erik var här till lite över ett inatt. Alltid lika trevligt, dock lyckas vi ju nästintill somna till .tv:en innan vi inser att det kanske är dags att han drar. Haha. Sånt är det.
Vid frukostbordet idag fick jag reda på att jag skulle köra familjen till Mjölby, där dog tanken om att gå upp och lägg sig igen. Hela familjen baxade in sig i bilen med mig i förarsätet, backade ut ur carporten för första gången idag, vilket gick bra. Fick även köra runt på många smågator i Mjölby, in vid pappas jobb bland annat. Till slut blev det även att parkera vid Netto, vilket gick otroligt bra för att vara första gången för mig - mamma skrattade av förvåning när jag parkerade utan förvarning och placerade hela bilen i parkeringsrutan - ohyes, det går framåt guys! Vilket känns otroligt skönt!
Det var billigt godis på Netto, påsk snart säger jag bara. Köpte för mycket men puss på mamma som betalade. Körde vidare så att syrran fick hälsa på hos sin kommande praktikplats, hon kommer få det finfint tror jag.
Efter det vände vi hemåt, E4:an på hemvägen och gamla E4:an dit, bra med omväxling.
Nu har jag suttit här alldeles för länge, dock har jag pluggat religion också, läst igenom hela hinduismen och mer än hälften av buddhismen, då vi tydligen ska ha uppsats om dem på tisdag...
Godiset är för stunden ersatt av tuggumi, kände mig fruktansvärt onyttig plötsligt, inte direkt för att tuggumi kompenserar men känslan räknas väl lite, antar jag.
Solen har skinit hela dagen, men ute har jag inte varit särskilt mycket än trots att hela familjen varit det. Dåligt!
Tur att Erik är påväg, vi ska gå en sväng i det fina men mycket kalla vädret, burr. Trist att jag inte fick med mig kameran hem, det är ju nu man ska ha den liksom. Aja, våren är på gång, vilket är underbart - allt blir så mycket lättare då känns det som. Mars är snart slut och nu väntar kommande månad med otrolligt mycket saker, roligt absolut, x antal kalas, fest, rep, premiär med kulturarvet, erotikparty, födelsedagar, konsert osv.
Det känns gött kort sagt!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0