a little bit more than one by the clock

Utanför fönstret har mörkret fallit för timmetal sedan, vännerna gått hem och här sitter jag.

Dagen har verkligen varit pendlande; buss 40' , tåg 50' , buss 40' , buss 40' , tåg 30'. Mycket tid, totalt 200 min och det var det lätt värt. Idag har jag träffat Ivan, Madde och Theo, tillsammans har vi utstått ett bokstavligt ösregn, upptäkt den estetiska andan där Ivan bor och gått upp några kilon genom förtäring av först pizza och sedan glass på Smultronstället i Söderköping - what a day!
Smarta som vi är missade vi första bussen vi tänkt att ta till Söderköping så det var bara vänta på nästa, är man tillräckligt cleaver så att man står på fel busshållsplats så får man skylla sig själv, haha. Vi (jag och Ivan) försökte febrilt att fotografera änderna vid kanalen medans Madde promt' skulle knyta upp och sedan återigen knyta en rosett på Ivans ena sko med fötterna, ja det är såhär vi är skapta (och påstå inte att du aldrig gjort fåfänga och konstiga saker, för då ljuger du).
Väl tillbaka i stan igen så tog Theo bussen hem medans de andra två gjorde mig sällskap till nya lägenheten, trevligt. Då det för det mesta än så länge är så att jag är själv här så är det alltid uppskattat när folk hälsar på.
Imorgon ska jag försöka uträtta några ärenden tror jag innan jag tar tåget och förhoppningsvis blir upphämtad av Maddes mamma, jo förstår ni, jag ska hem till Madde och städa hönshuset imorgon! Det ska faktiskt bli kul att göra lite grovjobb och att få lite skit under naglarna, det är precis vad jag känner att jag behöver nu. Så jag hoppas på en helnice dag mitt ute i ingenstans med min pingla, efter det tar jag förmodligen en buss hem till hemtrakterna. Midsommarafton spenderas förhoppningsvis med en gammal killkompis eftersom att hela patrasket i min hembostad åkt upp till trakterna runt huvudstaden, det blir nog en härlig men lugn afton då jag dagen efter och dagen efter det ska åka upp till jobbet och spendera några timmar där.
På tisdag är det körning igen på körskolan, borde (om jag hinner) åka hem och köra lite med pappa igen, men det får bli om jag hinner.
Just för tillfället känner jag mig bara trött, vilket man verkligen får göra efter en fullspäckad dag.
Dags att sova och det skulle jag ju, om jag själv fick välja - inte göra själv, utan med dig.
God natt, allesammans!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0