t-t-t-t-ttttorsdag

Let's see, it's Thursday and the test is over.

Men vem har sagt att provet kändes lyckat? Inte en jävel.
Hann inte med alla uppgifterna jag skulle, vilket inte var bra då provet ska vara ganska avgörande för kursen.
Aja, that's life och inget att göra något åt nu. Har i alla fall lärt mig att en fisk blir närsynt när den släpas upp på land, och det kunde jag komma fram till alldeles själv. Haha.
Dagen började med prov, i fysik (för er som inte läst bloggen innan), följdes därefter upp av matte C innan lunch men därefter hade vi inget mer teoretiskt ämne, vilket var skönt.
Fem i fyra slutade hantverket, vi får designa och tillverka en egen lampa. Ganska roligt faktiskt när idéen väl nått hjärnan. Jag gör en liten lampa, men det lär  ta sin tid.
Efter skolan var det bara att ta bussen hem till lyan en snabbis, där Kajsa var. Hon har städat idag (för det är hennes vecka) och vad gott det luktade när jag kom hem, mm...
Efter att ha slängt i mig lite käk bytte vi båda om och tog bussen in till stan igen, nu var det dags för veckans andra träningspass, thaiboxning. Idag tränade vi inte mycket fys alls, vilket jag saknade lite. Dock var det tekniknötning á la 90 min av slag, sparkar osv. Det är svårt det där, knepigt med allt man ska tänka på samtidigt men det var ju bara andra passet också. Det kommer nog såsmåningom, bara en sån sak hur man ska ha fötterna och hur man rör sig över golvet är lagom komplicerat. Haha.
Nu har de två "pröva-på"-passen varit, nästa vecka blir det till att betala medlemsavgift och börja träna på riktigt, två gånger i veckan. Äntligen är tränandet igång igen, det känns oerhört gött - det är inte bara snack längre.
På måndag nästa vecka åker jag och skriver in mig på körskolan också, ringde dit idag. Dags att ta tag i det, till sommaren ska jag ta det, låter perfekt.
Nu är det bara praktikplats kvar att fixa, och det måste göras snart. Frågan är ju bara var, jag har ju egentligen världens utbud - hela stan' liksom men helt plötsligt är det nästan för mycket. Fjompig jag låter, I know.
I onsdags visades äntligen fotoprojektet upp som jag jobbat stenhårt med de senaste dagarna, jag är nöjd och Robert såg inte ledsen ut i alla fall om det nu betyder något, vi skulle tydligen ha personliga samtal om ämnet bild nästa vecka.
Får såklart inte glömma att berätta att äldsta lillsyrran fyllde 15 i onsdags också, grattis i efterskott får jag väl säga (här på bloggen), åkte ju trots allt hem igår för att fira dig... och för att plugga fysik.
Hoppas du fick en toppendag, själv fick jag ju ta del av maten så den är ju lätt godkänd - crêpes med köttfärsfyllning, gosh.
Imorgon efter skolan är jag supersugen på att åka och kika in den nya secondhandbutiken utanför stan, ska fråga Anna om hon inte kan följa med med, hon hade visst själv fyndat där idag på håltimman. Annars så får jag skjuts med en grym kille vid namn Jim som kommer hit efter jobbet och en sväng i sin lya, puss på att jag får åka med dig - guld värt, vännen!
John Blund knackar på nu, undra vad det betyder? O vem är han egentligen?
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0