nytt år, som vi är de första att uppleva

Jag ber om ursäkt, vad är det här för blogg att följa egentligen?
Min uppdatering är ju verkligen botten och har varit det ett bra tag. Jag ska bättre mig - snart förhoppningsvis!

         Var börjar vi? Jo, Gott Nytt År everyone - nyårsafton igår och lyan var full med folk. Både kända och okända ansikten vilket var trevligt. Färre tjejer än killar iår (för ovanlighetens skull). Tack alla som kom och som delade blötheten tillsammans vid Linköpings domkyrka vid 2010s allra sista tolvslag. Festens början kommer jag nog dock minnas bättre än slutet, då man hellre minns det roliga.
        Något nytt för min del var att jag även avlade ett nyårslöfte, hoppas jag håller det nu: här ska det börjas träna igen, innan har det varit mycket snack och lite verkstad men det ska det bli ändrig på.
        Nu är det exakt tio dagar kvar på lovet, snart ska man tillbaka till skolan igen. Det ryktas att naturarna kommer få en hård termin. Önsketänkande ifrån min sida vore att det var falskt. Samtidigt ska det nog trots allt bli skönt att komma in i rutinerna igen, nu är man ju veckovill och har vänt på dygnet totalt. Haha.
        Har ett fotoprojekt att jobba med också, total idétorka verkligen. Hoppas insperationen kan flöda när jag kommer bort ifrån stan ett tag igen. En hel vecka har passerat här i lägenheten nu, varken homie 1 eller 2 har varit här på hela veckan när jag varit här. Jag ska inte gnälla för ensam har jag då inte varit, kompisar har kommit och gått hela veckan - bara spontana myskvällar, syskonmys, nyårsplanerande osv. Vilket har varit mycket uppskattat!
        Om 35 minuter går bussen ner till stationen, där tåget väntar och efter det ytterligare en buss. Jag lär vara i hem(hem)trakterna runt åtta någon gång. Den kommande veckan har jag fått äran att följa med Anna och titta på balklänning, jag blir själv supersugen när jag tänker på det. Om ett år, då är det min tur att leta och då är det inte långt kvar... till studenten! Det är nästan lite läskigt vad fort tiden ändå har gått, nu är vi halvvägs (vi som är födda årgång 93).
        Nej, dags att diska undan det sista, sitter nu och lastar in skepp med mat, måste packa klart det sista också sedan säger "vi hejdå stan och hej byhåla".
Tips på tema till mitt fotoprojekt? Kommentera det då, tacksam för all hjälp jag kan få just nu.

Ps. Bara fem dagar kvar sedan ligger mina beställda oversizelinnen i min brevlåda. Wiho



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0