nostalgi

Tjena bloggen - haha, skoja barra'!

Tillbaka i skolan idag, rutinerna börjar igen. Är dock typ sjuk, fryser och snorar som en galning.
Fysik A avslutas nästa fredag, med ett prov på torsdagen och Fysik B tar vid redan imorgon efter kemin. Hårt? Som svar kan jag även tillägga att Matte C började idag också - lär bli en tung termin, men let's go!"
Ingen gympa för min del idag, p.g.a anledningarna ovan, tog bussen hem med Kajsa istället, handlade lite och hon lagade fiskbullar och potatis till oss. Fiskbullar... det var liksom typiskt "ensam med pappa hemma"-mat när man var liten, mumsfillibabba! Efter det sattes dvd:n ifrån högstadiet igång, så vi har nu kollat på bilder ifrån när lilla 7A tillslut lämnade Lysingskolan som 9A, jävlar vilken resa och vad alla har förändrats!
Till er som läser detta, som delade de åren med mig och Kajsa, kolla på dvd:n. Ni lär skratta och inse vilken klass vi faktiskt var (trots våra upp-och nergångar). Krattningen i Sättra Ängar, Stockholmsresan, vandringen, Ombergsdagen osv. - minns ni? Fräscha upp minnet och kolla, det är det värt!
       Förutom nostali under den rubriken har låtar av grupper som: Spice Girls, Bubbles, Aqua, Dr. Bombay (?) m.fl. fyllt lägenheten denna kväll, underbart! Man längtar nästan tillbaka lite till allt det där...
       Trött som bara den är jag också, tar det alltid såhär mycket på krafterna att gå i skolan? I så fall har jag nog förträngt det under lovet. Det blir nog att krypa till kojs relativt tidigt idag så jag är pigg imorgon då det lär krävas att ha huvudet på skaft, om jag orkar ska jag försöka läsa igenomlite av optikkapitlet innan jag somnar så jag är lite mer haj på vad André snackar om på lektionen imorgon.
        Varken fått mina linnen än eller fått svar ifrån boxningsklubben, bad. Det blir nog trots allt så att jag får ringa upp snubbarna med handskar och mitsar och höra mig för. Linnena är det inte mer än att vänta på, förhoppningsvis får jag 10% rabatt på nästa beställning ifrån ASOS.se, vilket jag såg man skulle få vid försening.
         Smart som jag är så missade jag helt att ta med my wallet hit ifrån hemmet, så förhoppningsvis sticker jag hem någon gång i veckan och hämtar den. Om inte annat ska jag göra allt jag kan för att ta mig hem till klockan sex på lördag kväll då Ritha ska tackas av, hon har önskat ett uppträdande av kören (och trots att jag inte är med så fick jag mail om att vara med) så det är klart hon ska få det!
         Jag känner att en febertermomenter inte skulle suttit fel nu, men får resonera som Lynn; "vet man inte att man är sjuk så är man inte det", måste trots allt palla med veckan. Har inte råd att missa något nu.
         Igår stack jag ner på stan och mötte Amanda, efter en stund gick vi till Steve's Coffee och spenderade säkert två och en halv timme där med käk och snack, trevligt!
         Nej, dags att försöka göra något av dagen innan John Blund kliver över tröskeln till min värld.
oxox

                         JAG BJUDER PÅ LITE GAMLA BILDER IFRÅN TIDEN MED FORNA NIOA




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0