meningslösa dag

Jag hade rätt igår, det var tydligen dags att rensa kroppen - att bli sjuk.

Vaknade upp många gånger inatt av att både näsa och ögon rann som bara den, när det sedan var dags att gå upp var allt så fruktansvärt jobbigt. Att resa sig var jobbigt, att klä på sig var jobbigt, att andas var jobbigt.
Men var hemma då för fan, om allt nu är så jobbigt?
Det var jag också, febrig och dan'. Sov enda till kvart över ett, det gör jag aldrig annars så något fel är det nog ändå. Tretton timmars sömn, ändå är jag trött och matt. Haha.
Tillslut lät jag två tabletter slinka ner, vilket underlättade lite. Började laga till lite käk, käk som visade sig sakna smak hur mycket kryddor jag än hade i. Det blev spagetti och pastasås med ost och broccoli i, trots smaklösheten var det otroligt gott med broccoli. Jag ska nog handla in lite mer färsk broccoli så fort jag piggnar till.
Jag har blivit fruktansvärt dålig på att äta grönt sedan jag flyttade, det ska jag försöka ändra på. I skolan äter jag det dock varje dag och frukt har jag också blivit ganska duktig på att äta senaste tiden (så fort det finns).
Just nu sitter jag här i vardagsrummet, ensam i lyan med en paus:ad film framför mig: "Före detta fruars klubb". Inte den bästa jag någonsin sett precis men det duger hel klart en dag som denna.
Jag kan inte direkt påstå att jag tycker att det är skönt att vara hemma, nej dels är jag ju sjuk men sedan missade jag en kemi- och en fysiklektion idag. Inte bra, inte alls. Får se om jag mår bättre imorgon så jag kan se vad jag missade. Hur som helst så lär det ju inte bli någon boxningsträning imorgon, vilket även betyder att jag bryter lite emot mitt egna träningsschema i idrott och hälsa A, men sjukdom är ju ett undantag, inget man kan rå för.
Jag känner nu hur febern' stiger igen, huvudet känns igenkokt (mammas geniala uttryck) och jag nyser x 5 minst en gång/tio minuter.
Jag hoppas på att jag orkar ta en titt på religionen och matten senare, har en upgift att diskutera på religionen så om jag ska dit imorgon (till skolan alltså) så är det bäst att ha gjort den så man är förberedd...
Snacka om att det inte hänt något vettigt på hela dagen. Hoppas alla andra har det bra och mår bra.
Ta hand om er.
oxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0