it's only two of us - you and me

Jag gick upp runt elva och madlar är otroligt gott!

Söndag, ganska skönt faktiskt. Man måste inte göra någonting egentligen.
Igårkväll kom jag tillslut hem, nu har samma misstag drabbat mig två gånger på två veckor!
Man ber tågvärden redan när man går på tåget i stan att ringa bussen så att den inväntar eftersom att tåget är sent, men ringer tågvärden tro? Fan heller. Blir så jävla förbannad, det är deras jobb?!
När jag och Oskar går av tåget ser vi hur vår buss åker iväg, jag bara skrek rakt ut. Haha.
Denna gången var mamma snäll och ringde, hade väl fått ett utbrott på den stackarn' som svarat på östgötatrafiken annars. Det är så jävla kasst, ett telefonsamtal och så hade detta inte skett liksom.
Skönt nu fick jag ur mig det, rätt och slätt.
        Väl hemma bakade jag och skruttis negerbollar och så kollade la familia på "Patrik 1,5" som jag fortfarande tycker är ganska söt faktiskt. Jag älskar Göran, han är så ursöt bara; omtänksam och tålmodig.
Alla gick vi och la oss ganska tidigt, då alla varit uppe assent på nyårsafton.
        Idag har det inte hänt typ ett skit, resten av familjen drog ut och åkte längd i två timmar och nu precis fick vi lite gäster. Dags att fika på negerbollar. Haha. Även skruttis papparkakshus som rasar idag verkar det som.
Senare ska vi baka upp papparkaksdegen pappa köpt, ganska onödigt såhär när ju i stort sätt är slut men det var väl bra pris eller något antar jag? Och här slängs ingen deg! Jag har faktiskt fått en helt annan syn på pengar nu sedan jag flyttade och jag tar vara på allt nu för tiden.
        Homie 1 sms:ade även förut, såklart att hon åkte till lyan idag när jag åkte igår - typiskt alltså. Haha.
Får se om jag åker in till henne nu i veckan, ett bra tag sedan vi sågs nu ju!
        Nej, nu är det fikatime och jag ska frossa chokladbollar (som det så fint kallas, men negerbollar har jag växt upp med).
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0