both good and bad

Jag vet något som går mig på nerverna - och det är min jävla uppsats i etik.

Hur börjar man, är det tråkigt med en inledning? Hur mycket måste man förklara för läsaren och vad är läraren ute efter?
Jag lovar, på allvarligaste sätt, på hedersord att om jag någon gång i framtiden (vilket dock inte kommer hända) utbildar mig till lärare så ska jag alltid skriva mina uppgifter själv. Jag tycker synd om dessa lärare som sitter och sliter och kommer på nya upgifter till sina elever, medans andra aldrig har gjort något själv och bara kopierar och göra om andras arbeten en aning.
Jag har verkligen försökt att komma igång ikväll men insperatioen är som bortblåst och jag känner inte att jg vet hur/var jag ska börja. Blä.
Har dock diskuterat lite med kompisar, både ifrån Sverige och inte. Det kommer lätt bli bara argumenterande, men det ska det ju inte vara. Jag får helt enkelt tänka en smula till, det måste jag.
Nog om plugg och dylikt.
Det har varit en ganska okej dag i skolan, vissa kul saker, vissa mindre. Jag hoppas det mesta löser sig till sist. Hur det än blir, så står jag på din sida.
Slutade med kemi, fem i fyra. Då var jag trött, hjärnan kändes fullständigt utsliten så jag tog snabbt bussen hem till lyan.
Satte mig ganska direkt och försökte komma på hur jag skulle börja min uppsats, men här sitter jag fortfarande. Det är inte lätt, inte alls. Får se om jag får prata med läraren imorgon om det.
Det kändes som att jag hade feber idag när jag kom hem, inte bra. Jag hade min sjukvecka förra veckan så det räcker för min del nu tycker jag. Förut fick jag även reda på att halva familjen ligger hemma i samma sjuka som jag haft, poor you. Lider med er, usch. Även att daddy dj fått dra ut en tand idag, pga. allt småätande måntro?
Han hade ont i alla fall, stackarn'. Hoppas det släpper snart.
Nehej, kvart i tio är klockan och ikväll ska jag slockna i tid för det gjorde jag inte igår.
But he way så är praktikplatsen äntligen fixad så nu kan jag bocka av den punkten, nu är det plugg som står överst på listan. Inte kul, men nödvändigt.
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0