yadirF

Soon it's the end of the week - again? (!)

Det är fredag som sagt, och nu är riskettan avklarad för min del. Hela tre och en halv timme satt jag i Mjölby idag, dock måste jag bara erkänna att kursen var över förväntan mycket mer intressant än jga tänkt mig. Det var ju skönt att det var åt det hållet och inte tvärtom, haha.
Då kursen drog över tiden hann jag inte med att åka till lyan en snabbis för att hämta lite stuff, så blev kvar i Mjölby tills bussen gick hem. Såklart hann jag fynda lite den lilla stunden jag var där, jag måste verkligen stänga plånboken nu, och själv inse att jag inte har plats för mer grejer i mitt egna rum! Bad shit.
Frågade ju även en polare om han ville ta en fika på stan i väntan men såklart var han inte i sin lägenhet just denna dag, oturligt faktiskt.
Snart kom bussen och jag somnade snabbt på vägen hem, det känns att man redan kommit in i lovsrytmen. Ja, alltså det kändes tragiskt och hemskt att gå upp 07:20 imorse, haha. Väl i hemtrakterna gick jag av några hållplatser tidigare än vanligt och hämtade skruttis på dagis. Hon är världens sötaste unge verkligen.
Hon blir liksom överlycklig när man kommer och pratar glatt om dgen hela vägen hem. För ovanlighetens skull åt hon och jag mellis på konditoriet idag och pysslade lite när vi kom hem, ja innan mamma kom hem.
Ikväll har det inte hänt så mycket, det är typ ingen som kan hitta på något men för att piffa till fredagen lite extra åt jag, mamma och skruttis kinamat ifrån Kina Thai, mumsfillibabba!
Jag bara dör på hur god sån mat är, skulle lätt kunna bo i Thailand matmässig alltså! Eller ja, annars också kanske, omgivningen är ju underbar på sina ställen. Ni som inte varit där - åk dit!
Jim, min grymma vän sitter för typ sin sista helg i sitt liv (dert sistnämna av vad jag tror i alla fall) i lyan i Åtvidaberg, nästa helg flyttar även han in till stan - vem är typ överlycklig? Jo, såklart han men vem mer, jo jag såklart! Gött och ha en bästa vän så nära för omväxlings skull...
Känner personligen att jag umgåtts alldeles för lite med mina killkompisar på sistone, not good. It's not easy when you all are busy all the fuckin' time, haha. Men jag gillar er ändå, don't worry.
oxox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0