ticktack

Klockan slår nollettnollnoll. Why awake so late?

Tro det eller ej, the biggest daily news: JAG ÄR ÄNTLIGEN SÅ GOTT SOM KLAR MED ETIKUPPSATSEN!
Det är bara tacka min underbara Sofie för hjälpen, det var den sparken som fattades mig. Tro på det om ni vill, jag hoppas ni tror rätt.
     Fem i fyra ringde klockan ut, ifrån fysiksalen. En mustig teorilektion idag måste jag säga, hängde med på nästa allt. Efteråt kändes min hjärna ur funktion, som om den blivit påkörd av en patzarvagn ungefär.
     Som tur var mötte jag Amanda på stan efter skolan, det var bestämt så. Vi köpte med snabbmat och stack till hennes place. Dags för plugg. Jag var där för att hjälpa henne med matten, fick hon någon hjälp måntro? Knappt, funktioner var inte min starka del i B-kursen, so sorry darlin'. Kände mig rent utav sagt kass där jag stod, undrar allt om hon blev något klokare på det jag sa? Som tur är finns ju Sofie, som man alltid kan ringa till om man har matteproblem, för hon kan det där. Tack för den hjälpen jag sedan förmådde att vidarebefodra till Amanda. Haha. Hela tiden satt jag där med min uppsats, en hel hög med ordbajsning skrev jag ned, dock inget vettigt överhuvudtaget kändes det som. Det var längesen jag hade sånt här problem med en uppsats, men etik och moral är ett knepigt ämne må ni tro.
     Imorgon efter plugget ska jag möta mutti på stan, efter kursande hela dagen behövs en fika, right? Det ska bli mysigt, det händer inte särskilt ofta att bara hon och jag gör något. Därefter blir det att träna bort bullarna och saften, thaiboxning imorgon igen. De har nog tänk ut i förväg att träningsvärken ska smärta som värst den dagen man ska träna igen. Jag känner av mina lår nu ikväll, likaså bröstmusklerna. På tal om träning så har jag äntligen börjat datorskriva mitt personliga träningsschema till Idrott och Hälsa A. Nu har vi nästan kommit över tröskeln, uppsatsen nästintill besegrad. Mamma ska få lägga ett granskande öga över den imorgon över en latte. Mums.
     Som liten surprise kom även ett sms förut; "Hej kära elever, sovmorgon imorgon [...]" - det är vi värda tycker jag allt *blinkar lite diskret med ena ögat sådär*, dock tråkigt att André är sjuk.
     Let me see, time to go to bed? Yes sir!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0