schlutt, schlatt, kaputt

The weekend is over and tomorrow it's time for school again.

Hemtrakterna var det som gällde för min del i fredags, tog direktbussen hem där även Amanda och Agnes var. Den kvällen tog jag det bara lugnt hemma med blodsbandsvänner, på lördagen skulle vi i huset storstäda. Vilket också tog hela dagen, lugnt! Glömde tillochmed bort cup:en som spelades i hallen hela dagen, busy?
På kvällen där stack jag hem till Robin där frst en liten drös folk var, det ökade senare med två man till. Det blev en trevlig kväll tillslut måste jag säga. Nostalgikänslan var på topp när det började spelas gamla godingar ifrån när vi var små, The Cartoons, Dr. Bombay, Bubbles osv. Minns ni? Låg- och mellanstadiedisco:na - vilket drag det var, låttexterna satt där i ryggmärgen det märktes igår. Man saknar den tiden lite faktiskt...
Klockan är nu åtta och det damsugs förfullt utandör min rumsdörr här i lyan, gött!
Borde ta mig en mer ordentlig titt på matten också, har kollat lite nu, senaste timmen men hur noga var det liksom? Not noga, haha.
Denna söndag har bestått av tillbaka resa till lyan, ganska tidigt då jag sedan i fredags planerat in en loppisrunda och det blev det också. Gud vad jag älskar loppis;
* vailent hoodie
*  en stor ring
* två par örhängen
* fem böcker
* en superfint linne till sommaren
* en jättefin plånbok
totally: 120 kr
- gosh, valuta för pengarna - yes!

Nöjd över mina fynd tog jag bussen hem, ingen hemma när jag kom. Jag fixade till lite käk, vid denna tiden var jag hungrig som en varg så det var dags kan man säga. Hävde i mig det lite snabbt och tog bssen till centrum, därifrån bestämde jag mig för att gå dit jag skulle, orkade inte vänta på nästa buss, då det gick fortare att gå helt klart. Så nu är även kusinens födelsedagspresent inhandlad, som sagt; ibalnd blir jag lite sur över att jag inte kan handla på barnavdelningen. Därför köpte jag och systeryster dettaunderbara plagg til någon annan som vi träffar, så vi får njuta av den ändå. Hihi. Smartass, right?
Inget annat inhandlades faktiskt, det känns bra. Man blir otroligt snål också när man kommer in i en vanlig butik efter att ha varit på en superstor loppis i några timmar, haha. Dock trivs jag nog bäst på det sistnämnda i vilket fall. Folk som går på sånt är så glada, både kunder som säljare. Massa gamla saker som kan glädja någon annan människa, när den första konsumenten tröttnat. Åtvervinning, mer återvinning!
Nog om reklam för sånt, hoppas alla andra haft en bra helg? Det har jag i alla fall.
Nu ikväll har jag pratat med hur mycket folk som helst (över Internet dock) men det är så kul när så många är inne och pratsugna samtidigt!
Just det, mamma la i några blonda slingor i burret på mig härom kvällen, samtidigt som jag blonderade henne igen - en orange skiftning blev det (på mig alltså). Trodde det skulle bli hur kasst som helst då utväxten vid det här laget var några centimeter men nej, jag är ganska nöjd! En förändring och jag är ju trots allt estet så, färg var det här! Vem bryr sig om vad andra tycker liksom?
Nej, dags att kolla matten och hoppas på att folk blir lika sociala som innan!
oxox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0