vänta och åter vänta

Long time ago men jag har precis lagt mitt livs sista sommarlov bakom mig.

Datorn har inte varit högprioriterad under denna varmare period på året, men vad gör det? Nu när skolan kommer igång igen gör även rutinerna det - vilket innebär häckande framför datorn vare sig jag egentligen vill eller inte. 
Nu är jag äntligen tillbaka i lägenheten, dock ensam (jag som trodde att sambon skulle komma hem efter skolan) men det blir det snart ändring på. Som flertalet kanske förstår så börjar jag inte skolan mitt i veckan, utan började faktiskt i måndags men var inte där då jag var påväg hem ifrån Taizé. Inte nog med det passade ett äckligt litet virus på att slå ut just under de två sista dagarna av resan, så jag reste sjuk hem i en buss under 28 timmar och .... är fortfarande sjuk. Så en enkel slutsats av detta är att jag personligen inte satt min fot på skolan än, vilket jag (vare sig jag är frisk eller inte) kommer göra imorgon då lektionerna startar för året. 
Sista året på gymnasiet, sista året innan jag blir stor, sista året med kompisarna, sista ... nej, det är inte bara negativt, haha!
Dock har jag känslan av att det kommer bli ett långt skolår, med mycket stora projekt osv. men det är ju bara att vänta och se vad året har att erbjuda för smaskigheter!
Dock är det körkortet som ska bli klart nu fortast möjligt, det ligger som en tung börda på mina axlar som jag bara vill få bort, nu! Efter det blir det att ta tag ordentligt i projektarbetet så det sätts igång också... ja, jag vet - jag och min planerarskalle...
Veckan i Taizé var raka motsatsen till livet jag vanligtvis lever, åk dit så får ni själva uppleva det för det är svårt att förklara i ord bara sådär. Man uppskattar ällt här hemma så otroligt mycket och känslan av att sätta sig i en bil var amazing!
Dags att sluta skriva och packa ihop skolsakerna. Time to return!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0