i själen

Känner mig glad, trots en stenhård start i skolan med fem lektioner direkt första dagen.

Per är dagens bästa som inte lät min idé gå i stöpet trots nya krav om pallen vi ska designa och konstruera nu i trean, tack så mycket - det värmde gott i hjärtat!
Inte nog med det så var min sambo hemma när jag kom hem idag, tack vare ändrade planer har vi spenderat resten av dagen ihop i lyan, fixat iordning lite och lagat "iförskotts-fredagsmat" ihop. Mysigt.
Sedan en stund tillbaka har jag suttit helt uppslukat av en ny blogg jag hittat, en tjej som piffar naglar: http://yannii.blogg.se
Helt otroligt vad jag blir inspirerat och blir sugen på att införskaffa ännu mer lack, penslar och annat dekorativt! Det är farligt det där men otroligt roligt när man väl är mitt uppe i det. Fixade mina egna igår faktiskt och känner mig nöjd, ju mer man sitter och tränar ju bättre blir man och det syns på resultatet!
Som topping på glasstruten ringde pappa nyss om en gladjande nyhet; skatteåterbäringen har kommit! 
Life is really good sometimes I think, det gäller att uppskatta småsakerna emellan alla stora lite tyngre. 
Jag borde lägga mig ner och göra lite sit ups och armhävningar, jag skulle ju känna mig så grymt nöjd med mig själv då men så sa jag om böckerna jag borde läst ikväll också och ändå sitter jag kvar här? Datorn måste bli en mindre del av mitt liv helt enkelt, jag menar alla andra överlever ju utan den - så varför inte jag? 
Nej, nu kallar sängen på mig. Klockan ska inte hinna slå elva innan jag befinner mig i dejtningstillstånd med kudden ikväll, så är det bara.
Imorgon är det tre lektioner innan jag packar lite och far hem, på lördag ryker håret men vet dock inte hur än. Kortare ska det bli i alla fall, bara för det är så jävla snyggt och så ofattbart skönt.
Puss på livet!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0