first day

Ensamt i lyan, jag börjar undra var tredje part håller hus all the time faktiskt.

Sådär, första dagen på praktiken avklarad! Dock var det inga nya grejer att testa på direkt, hoppas på en utveckling i rätt riktning av sysslor imorgon. Personalen är trevlig, endast tjejer såhär långt sett - nice.
Klockan fyra gick jag och bytte om, stack till IKEA och käkade sexton-kronors-klassiska-köttbullar och strosade sedan runt och fönstershopade tills bussen gick hem. Slut i benen orkade jag inte gå hela vägen hem, men jag stannade till och gick igenom centrum då jag plöjde igenom Willys också. En hel del bra priser, ohja! Barnängen schampoo/balsam för endast 10:-, ja jag köpte såklart! Sitter här nu med lite smått värk i benen, det känns att det var ett tag sedan man jobbade och att vi sitter ner mycket av tiden i skolan, haha.
Väl hemma tog jag äntligen tag i städningen (som jag egentligen skulle gjort i fredags, men inte hann för att jag satt uppe med Sofies artonårspresent till 03.45), vilket gick relativt lätt och fort, så nu är lyan fräsch igen.
Jag hade även fått ett brev adresserat till mig idag, nya kontrakt som ska skrivas på - wunderbart!
Imorgon blir det förmodligen träning direkt efter praktiken, olyckligtvis känner jag av min tå nu igen (!), vilket inte uppskattas alls. Det var ju inte så längesen jag opererade den ju? Jag hoppas verkligen inte att skiten är påväg tillbaka... Får se hur det känns imorgon, har jag ont så är nog inte lowkicks det smartaste alternativet plus att jag borde pyssla inför torsdag också, men det hiner jag ju i och för sig efter träningen också. Jag har en tendens att vara så himla opepp innan träning alltså, fy på mig men så fort jag kommer dit och uppvärmningen börjar så är det ju bara nuet som gäller, det är kul, stenhårt, äckligt jobbigt och man bara älskar känslan efteråt. Det negativa nu är ju fortfarande att jag inte införskaffat skydden! Jag måste verkligen det, nu... Nu tänker ni säkert, men hon har ju tjatat om det i över en vecka nu, det är väl bara ta tag i det? Men det är inte så enkelt när klubbens fight shop har öppet dåliga tider, jag bara tränar två gånger i veckan och är för snål för att gå till BudoFitness istället, man är ju inte gjord på pengar liksom - även om man önskade ibland.
Samtidigt som jag nu har min praktik har även systeryster praktik, hoppas du har det bra. Det är inte alla som praktiserar två veckor hos en frisersalong för hundar, right?
Lite skillnad ifrån vad jag gör de kommande dagarna, lär ju spy så fort jag hör ordet hamburgare efter en vecka. Haha.
Okej, okej - John kliver över tröskeln strax känner jag, dags att lyda.
Jag bjuder på en charmig bild i praktikens outfit.
oxox


För er som innan inte förstått var jag håller hus i veckan, så låter jag bilden tala för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0