neuf - fast de i mitten egentligen ska sitta ihop

En helt vanlig lördag mitt i allt det röda.

Nio är klockan när jag börjar skriva det här och nio timmar har jag spenderat arbetandes denna dag.
Första sittningen började 12.00 och nästa 15.00 och efter det var det dags att duka om för kvällssupé, yeah right - that's what my work is about. Dagen började med lite smått möra fötter som letade dragläge upp till jobbet.
Far så rar hämtade mig när arbetet var finito och jag fick även övningsköra hem, önskar att jag vore lite bättre på körningen nu än vad jag är men det ger sig nog med tiden, vilken verkligen verkar krävas för min del.
Det börjar mörkna ute nu och knappt någon polare är hemma, jag som är så sugen på popcorn och en film. Men samtidigt förjävla trött. Fötterna värker och jag har någon konstig viberationskänsla i ena låret, som har funnits där till och från hela dagen.
Idag är det påskafton, vilket man knappt tänker på när man jobbar. Undra hur många som firar det egentligen?
Klockan tio imorgonbitti letar jag mig upp till hotellet igen, sista jobbardagen då. Tackade nej till jobb på måndag då jag tagit belutet att åka till Anna och fira hennes 18-årsdag - vilket ledde till att syrran ska upp och provjobba på hotellet då, helnice.
Ikväll ska jag sova tidigare än förgående kvällar, måste börja få tillbaka en rutin igen plus att jag hoppas på att antingen imorgon - eller i övermorgonkväll försöka plugga lite. Det närmar sig nu!
För tillfället har jag tryckt i mig en massa pasta med korvstoganoff och tror att Erik antingen kommer hit snart eller att jag sticker dit. Det blir nog en film trots allt.
Just nu vill jag bara att en viss person ska stå här utanför mitt hus och komma och knacka på, liksom överraska mig till tusen. 
Jag är ensam hemma, det är kväll, och lov.
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0