late

Söndag. Trötthet. Gladhet. Lov kommande.

Klockan rör sig strax mot tio i ett, helgen har varit bra. Jorå, det har den, absolut.
Fredagen spenderades med Lynn under promenad i 2 ½ timme, snacka om walk men det var skönt. Skönt både fysiskt men också mentalt, jag behövde nog låta kannan rinna över ett slag, liksom få det mesta ur mig.
Vid såna' tillfällen är hon ett prima exempel på vem man vill ha där, vi träffas inte för ofta (men vet ändå var vi har varann), umgås inte med samma personer och går på två helt olika skolor. Perfekt!
I lördags tog jag fram mopeden, den startade faktiskt på kicken, jag måste erkänna att jag är imponerad då batteriet är totalt urladdat och den stått still sedan i höstas. Väl framme tvättade jag av den, så nu är den ren och fin - tillräckligt för att kunna fotograferas, för det var ju varför jag egentligen tog fram den ifrån början. Det är dags att sälja min pärla, Kymco Fever ZX. Förhoppningsvis blir det en annons upplagd på blocket i veckan som kommer.
Efter detta for mestadels av familjen, inklusive mormor, morbrors tjej och lillkusinen upp till berget för en promenad bland blå- och vitsippor. Dags att öva framför ratten igen, vet inte vad jag tycker om helgens körning faktiskt då jag kännt mig fruktansvärt omotiverad. Jag känner mig överhuvudtaget lite "low" nu, men det beror nog på tiden i månaden, får jag hoppas i alla fall.
Väl hemkommen därifrån var det bara att slänga på sig jobbkläderna, fixar håret och sminka sig lite för nu var det dags för jobb - slutade inte förrens midnatt, var sista kvar bakom kulisserna i lördagsnatt. Det kändes lite ovant att jobba kväll men det fungerade alldeles utmärkt.
Idag gick jag upp vid halv elva, då mamma retsamt väckte mig i lördags vid tolv genom att dra upp rullgardinen och skratta lite åt mig, det vill jag helst slippa imorse.
Dagen har bestått av att jag hjälpt mamma med att vårstäda dammen hemma, då vi hittade både en levande padda och en liten ödla i dammen, vilket var ganska trevligt i jämförelse till de två eller tre paddliken som också plockades upp. Tillslut kunde vi hämta fiskarna i källaren och släppa i dem inför den varma delen av året igen, nu är det vår! Min arbetssamme pappa har grävt och grävt, nu är grunden till mammas växthus påbörjad. Det kommer nog bli fint när det är klart, men visst slits saker och ting ut när de används - skottkärran gick sönder, aj. Jag hjälpte även till lite med maten, då det serverades ungsbakad lax med potatis, broccoli och hollandaisesås. Mums! Som efterrätt firade jag och minstingen till det lit med glass och snart sattes även "Robin Hood" på, på det gamla hederliga viset, VHS. Visst fick man flashbacks när vi låg där och kollade, det var ett tag sen man själv ville se alla de där filmerna om man säger så. Tillslut somnade jag gott och vaknade till en stund innan bussen mot lyan skulle gå, mamma och skruttis tog följe med mig dit.
Nu sitter jag här, i lyan igen. Allt är gjort som skulle bli klart inför besiktningen imorgon, hoppas bara den går igenom nu. Besikningsmänniskorna skulle knacka på mellan åtta och tio imrognbitti, så det kanske är dags att låta John Blund ta övertag nu?
Om jag inte får andra planer så sticker jag nog på en trip til nästa närliggande stad imorgon också, för inhandlade av en ny bikini. Fråga mig inte varför, men jag bara måste ha en ny bikini, det är något jag har fått för mig.
Något annat jag måste är att försöka sticka och köpa skydd till boxningen också, fy på mig vad seg jag är med det. Det är träning på tisdag denna veckan tydligen, så den ska jag väl försöka gå på.
Periodhäftet i fysik ropar redan på mig, jag börjar få lite smått ångest över skiten. Trots att det ska vara klart vecka 20. Periodhäften kräver energi, koncentration och ork. Har även lovat en kompis att försöka hjälpa henne med hennes uppgift inför teaterna som vi i klassen ska spela upp för de mindre barnen om någon vecka.
Ja, bestämmer jag mig för det så lär jag ju inte behöva sitta restlös detta lovet inte.
En sak jag bestämt mig för nu är i alla fall att jag ska släcka att och gå och sova. Godnatt!
oxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0