dags igen

Jag ligger hemma. I. Lägenheten. Sjuk. Suck.

Rödmosigt ansikte, rinnande näsa, tilltäppt hjärna och feber - jo, en ganska exakt beskrivning på hur jag både känner mig och ser ut!
Sömnen inatt var ju allt annat än god, ni vet säkerligen hur det är när man håller på att bli sjuk, man vrider och vänder sig all the time och inget sätt känns skönt att ligga på. Helt plötsligt är sängen för liten och lakanet känns fel, det är för varmt i rummet och allt är bara inte bra. 
Trots sömnbrist gick jag upp runt halv nio, min sambo rörde sig i köket så det kunde vara lite trevligt med sällskap innan hon skulle till skolan. Till en början pillade jag i mig lite frukost framför en film, efter det stack jag till huvudkontoret och skrev äntligen på de nya kontrakten. Efter det lade jag mig i sängen, asmatt efter promenaden till centrum och somnade lyckligtvis till i några timmar.
For direkt upp ur sängen när jag hörde en nyckel sättas i dörrlåset, nu kom sambon hem igen och vi började laga till lite mat, var för sig. Framför tv:en igen, men denna gången Top model, Project runaway och Hell's kitchen innan jag ringde körskolan och bestämde möte inför intensivkursen.
Matt som jag verkligen har varit dagen igenom gjorde det svårt att göra något vettigt överhuvudtaget, men efter ett tag så blev jag så rastlös verkligen. Vad kan man göra liksom?
Efter mycket om och men så startade jag upp datorn och tog mig an konsertrecensionen så nu är den äntligen klar, ytterligare något att bocka av på min lista. Tack Ivan som ville skumma igenom den, du är min lilla kritiker alltså. Haha.
Imorse ringde jobbet också, jag fick försäkrade tider inför kommande helg och påskhelgen, härligt när man blir uppringd och man själv inte behöver ringa dem stup i kvarten...
Nej, nu har jag bara skrivit tråkigt och nedstämt, nu vänder vi på kakan! Eftersom att jag inte uppdaterade igår så kan jag göra det nu:
Igår tog kommunen ifrån mig mitt busskort, så framöver lär det bli promenera eller cykla som gäller, vilket inte är helt fel så länge vädret är uppe. Så igår fick jag och min sambo gå hem efter skolan, vi slutade samtidigt så vi tog följe hela vägen hem, mysigt. Som ni vet så var ju vädret igår toppen, började undra om det var högsommar för en stund (jag menar, man är ju inte van vid värme och varma vindar direkt). Jag svettades något otroligt när vi steg över tröskeln här hemma, men nu i efterhand så vet jag ju att det inte bara berodde på vädret, utan på att jag höll på att bli sjuk också. Efter ett besök på huvudkontoret, utan att komma in för att de hade stängt så gick sambon och jag och handlade lite, bl.a en vattenmelon på ca sex kg som vi skar upp en bit av igår och åt, samtidigt som vi åt glass på balkongen. Kvällssolen värmde på lagom mycket där och vi tände en rökelsestav som vi lät dofta också, mm - sommarkänslor! Samtidigt som vi satt där började jag skriva på mitt tal om praktiken, vilket blev hel klart runt midnatt, inkl. utvärderingen av praktiken. Idag skulle talen hållas, så jag missade det nu när jag var hemma men fick reda på att det var några få själar som inte hunnit prata idag, så vi resterande får ta det efter lovet.
Jag var även lite depp över att missa hela två mattelektioner, det betyder ju bara "ett berg av uppgifter att komma ikapp", men till min lycka så var Lotta hemma och vabbade' idag så - inga nya uppgifter!
Imorgon väntar dock en naturdag med både fysik och kemi som jag missar, not good. Det är just detta som är lite segt med att vara naturare, att man "fasar" för att bli sjuk typ. Haha, (vill då tillägga att det inte bara är jag som är sån i våran klass, host!). 
Nehej, dags att försöka sig på sömn igen då, hoppas på lite mer av det inatt men känner att febern är hög som bara den nu, usch.
Imorgon hoppas jag på att kunna sysselsätta mig med att göra min tredjedel av hallen inför besiktningen av lyan, så kan man släppa det också.
Trots sjukdom har jag ändå lyckats åstadkomma lite idag, det känns gött!
Hoppas ni andra håller er friska, för den här skiten är inget att ha.
oxox





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0