big stop

Hemma ifrån en dag på stan, men ska snart dit igen.

Redan innan jag tog bussen så visste jag vad jag skulle handla, och det skulle bara vara det också
- men så blev det inte, as usual. Bad shit.
Dock var det inte så dyra grejer, två par linnen och en jättesöt klänning för totalt 100:- men sen inhandlade jag äntligen en ring också (som jag faktiskt kollat på två gånger nu, innan jag väl införskaffade den) för 149:-. På stan träffade jag även systeryster och co. vilka jag även åt lunch tillsammans med. Spice n' Rice, supergott! Efter detta skiljdes vi åt och jag styrde snart stegen mot bussen hem, aningen småpissed på mig själv för att jag överhuvudtaget inte köpt det jag åkte dit för. Alla påskägg är ju så förbannat dyra i stan?!
Väl nere på resecentrum upptäcker jag till min förfäran att en utav mina kassar är borta, vafan inte igen är min första tanke. Nu tänker ni, vadå? Jo, när jag var och handlade med Ivan i måndags hände precis samma sak! Jag tappade bort en utav mina påsar, som jag som väl var hittade igen efter lite letande.
När det nu hände ytterligare en gång blev jag förbannad på mig själv, och jävligt rädd - vad hade det tagit åt mig? Såhär brukar jag aldrig göra annars?
Arg bytte jag buss, åkte upp till stan igen och även denna gången hade jag turen på min sida och jag hittade tillslut påsen. KÖPSTOP, REBECCA!
Så från och med nu köps inga mer kläder/smycken/skor på ett bra tag framöver, nu är jag seriös. På vägen hem köpte jag tillslut påskägg och godis och annat som saknades i kylen här hemma helt enkelt.
Så ni som går på stan med mig nu framöver, påminn mig om detta. Jag avskyr när pulsen går upp skyhögt pga. att man själv varit klantig och tappat bort något. Plus att jag har för mycket kläder som jag inte ens använder, som jag måste börja använda. Konsumtion är ett konstigt fenomen, jo verkligen, inget bra alls ibland.
Nog om det, nu är jag hemma i lyan igen, trodde min sambo skulle vara här när jag steg över tröskeln - men icke. Vi som bestämt att vi skulle ha en pluggkväll ikväll? Aja, ska kolla lite på det en snabbis nu innan jag tar bussen in till stan igen, för att träffa Agnes. Vi ska, lovet i ära gå på bio tillsammans ikväll - "Water For Elephants", awsome! Efter det blir det att placera sig här igen, då jag bestämt chattid med en viss person. Nice.
Morgondagen börjar tidigt, klockan sex imorgonbitti har vi tvättid, vilket verkligen (med stort v och utropstecken) behövs. Tvättkorgen bara väller över med tvätt, jag har inga rena par strumpor och min "klädstol" liknar Mount Everest vid detta laget... Senare under kommande dag åker jag till hemtrakterna för att jobba hela påskhelgen, great! Ett måste imorgon, som jag inte får glömma är ju också att införskaffa ett fritidskort (bara där ryker ju ytterligare 170:-, var fan tar pengarna vägen?). Dags att göra något vettigt, människor. Varför sitter jag här och häckar? 
Om inte annat, Glad Påsk på er - för det ska jag ha, på påskbord the whole weekend!
Ekolod, bukar och noder, mekaniska vågor, här kommer jag!
oxox




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0