here we go again

Grattis till de tre finalisterna som blev uttagna av trelin.blogg.se, bra bilder alla tre.
Det är bara att fortsätta delta i tävlingar, bara det är ju roligt - att få chans at visa upp vad man
fotograferar egentligen.
          Måndagen är nu gjord, teatern för Lillgårdsskolan idag gick fantastiskt bra. Jag älskar barn.
Var bara tvungen att säga det. Vi fick reaktioner, precis vad vi ville ha. Några satt och grät,
vissa försökte tålmodigt övertala kompisen bredvid att det bara var teater - det hände inte på riktigt.
Något barn höll för ögonen och de sa ibland vad de tyckte rakt ut. Härligt. Vi fick respons!
Det var jätteroligt att få känna att det man gör på dramalektionerna nu fick komma till användning.
Andra halvan av klassen spelade ju upp sina mobbningssketcher för de lite äldre barnen, mellan tio och
tolv år medans min grupp skulle få barnen mellan sex och nio år att fundera över hur en äkta vän
egentligen ska vara. Allt detta var in introduktion på något slags tema barnen på skolan skulle jobba
vidare med, det skulle vara roligt och se vad de gjorde för utvärdering av våran teater senare.
         Efter besöket där var det bara lunch och två lektioner kvar. Många lärare borta, vilket fick hantverket
att kännas sjukt oseriöst men aja. Kemilektionen var okej, laboration gör såklart att tiden går lite fortare.
         Tog tjugo i fem-bussen hem, somnade direkt och vaknade precis innan jag skulle gå av. Det går som
på rutin redan.
         Halv sju gick pappa och jag till gymmet, gjorde ett core'-pass, duschade och sedan lagade jag mat.
Stuvade makaroner och falukorv - simpelt men så dundrans gott ibland.

För övrigt så går lägenhetsletandet framåt, för er som inte vet så är vi äntligen tre lägenhetsdelare nu.
Nu är det bara lägeheten som saknas, mamma och jag kikade på några nu ikväll. Det finns några att
välja på kvar. Nu väntar vi på svar ifrån företaget som hyr ut lägenheterna. Så fort som möjligt hoppas
vi nu på att få åka dit och ta oss en titt på några olika 4:or.

DAGENS DISS: mitt superusla humör - pull your socks up, Becks!
DAGENS HISS: bilderna ha äntligen kommit, nu blir det klippa och klistra av!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0