one week after the last one

Vem åkte inte till skolan idag och insåg att hon hade sovmorgon? jo, precis - jag.
Man får väl göra det bästa av situationen, jag är faktiskt relativt pigg för att ha somnat runt ett inatt. Nu har jag skickat iväg beställningen för klassfotot och gick nyss in på facebook för att uppdatera mig när jag till min fasa fick klart för mig att någon snubbe ifrån San Francisco har varit inne på min anvädare (!). Vad i helvete?
Så det var bara att byta lösen och gå igenom alla säkerhetsanvisningar, blä.
Igår kom Jim till mig en sväng, roligt för det var ett tag sen (som det alltid är nu för tiden?). Han stannade till elva, när han väl åkt gick jag och la mig ganska fort. Still tired after the trip.
På tal om det - Englandresan var lyckad! Äckligt kallt dock de två/tre första dagarna (jag hatar kyla), engelsmännen kör på fel sida av vägen men vi hann med otroligt mycket på våra fem dagar.
En hel del olika museer: Tate (konst), The Slavery Museum (historia), The Roman Museum (historia), The Beatles Museum (musik). Två olika katedraler hann vi med, The Cavern Club - där The Beatles "upptäcktes" och Sweeney Todd (musikal) osv.
Vi besökte både Liverpool och Chester, som är två helt olika städer. Personligen föll Chester mig mer i smaken. Liverpool var bara stort, smutsigt och kallt eftersom att det låg precis bredvid vattnet. Chester var mer mysigt, det är en romersk gammal stad, vilket verkligen syntes. Fritid fick vi två tillfällen, en på vardera ställe. Jag tror alla som åkte ifrån våran skola upptäckte hur bra Primark var, precis som jag. Jag avskyr att vi bara hade med oss varsitt handbagage - då kunde man inte handla så mycket som man ville...
Under resan hörde jag ryktesvägar att det snöat här i Sverige, vilket vi inte ville ha för ingen hade på sig kläder nog för att komma hem till vinterväder. Lucky us, när vi klev av planet såg vi ingen snö så långt ögat kunde nå och det var inte så kallt som vi föreställt oss. Sofie sov hos mig den natten, väl vakna igen tog vi det bara lugnt och njöt av att få äta vanlig svensk mat - England är ingen hit på mat direkt.
I lördags var det Haloweenfest som gällde, Issa fyllde sjutton! En mysig kväll med en hel hög utspökade vänner, filmen Sweeney Todd och god mat. När man väl sett filmen insåg man hur otroligt bra musikalen i Liverpool varit, love it! Kom väl hem därifrån runt ett.
Igår sov jag superlänge, dags att ta igen alla timmar man inte fått till sängs i England. En slapp dag helt enkelt.
Inlägget blev långt, längesen jag skrev nu - jag har en ursäkt.
Vi har fortfarande inte fått in Internet i lägenheten, argh. Jag börjar bli tokig - jag måste ha det.
Ska forsöka fixa det i veckan om jag har tid. Mamma och mormor kommer förbi på fredag och vad väntar inte på mig på lördag om inte ett fotojobb? Yeha. Det ska bli riktigt roligt, lov om en vecka - nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0