midnatt råder... snart?

23:35 - är klockan nu när jag börjar skriva. Det bär bäcksvart ute - och kallt.
Exakt 00:00 går bussen, hoppas jag inte är ensam som igår. Man vill, även om man inte
tänker det när det väl finns ha folk som pratar på bussen, telefoner som vibrerar och som
ger ifrån sig små irriterande ljud stup i kvarten. Då vet man att man lever liksom.
Jag kom hit runt tjugo i tre inatt och blev väckt av hela syskonskaran redan vid nio.
Trots för lite sömn i bagaget var det mysigt.
Det märks att man inte går om varandra varje dag längre, vilket också är otroligt skönt
vissa stunder, men stunder som ikväll - när vi systrar skivar frukt och inser vem som
har sämst närminne i memory, det är såna' stunder man vill ha mer av. Yes, så är det.
Nu senare ikväll bildade i stort sätt hela familjen (utom Trapp) en hög i päronens säng
och bara hade allmänt mys. Jag lyckades trolla bort en del knutar i mammas nacke och
jagade otroligt nog bort hennes huvudvärk också, haha. Ser dock ut som att jag är pälsklädd
nu, inte lätt när man fäller så mycket hår, haha.
Nej, usch. Bara tio minuter kvar tills jag ska stå och huttra vid busshållplatsen - inget jag
ser fram emot precis.
Men men, jag måste vara hemma imorgon, packningen inför Englandsresan på måndag
måste bli avklarad och så är det ju en annan rolig sak som händer imorgon, vilket jag ser
fram emot.
Jaha, ingen tid att förlora. På med vantar, en stor fluffig halsduk och möt den bitande kylan.
Ha en bra kväll/natt - jag är inte hemma förrens runt två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0