vad var det nu, 41 i skor?

Klockrenaste kommentaren! Ibland skulle jag vilja gaffa din mun, Erik! *med glimten i ögat*
Idag vaknade jag upp framför tv:en med Amanda, 11.15 gick bussen mot Mjölby. Erik och jag skulle in och göra stan (för det blev ju inte av igår, right?) Ni som läst förra inlägget vet.
Tog matchande pendeln och fixade mina ärenden direkt, skönt att ha dem klara. Då slipper jag tänka mer på det sen. Att gå med en killkompis på stan kan vara ganska roande måste jag säga - ibland mer givande än att gå med en tjej kanske? Vad vet jag.
Inte gnäll alls över alla affärer jag ville in i, är det verkligen inget fel på dig, grabben?
Du ska tycka det här är jobbigt - pest och pina? Hallå, wake up?
Nejdå, han hängde med, sa vad han tyckte och var lite smakråd. Härligt. Blev en massa cheeseburgers på Mc Donalds, kanske inte bästa maten men billigt och båda verkade nöjda när vi gick därifrån.
Nästa gång kanske jag tar en chesseburgare utan ost, Erik. Eller låter det fel? Blev lite osäker nu.
Inte ett klädesplagg spenderade jag pengar på idag, känns bra faktiskt men med tanke på hur mycket jag faktiskt handlade under mina två Norrköpingsvisiter så räcker det nog för ett tag. Det enda inköpet blev en present till minstingen som fyller om ett tag, kunde inte bärga mig - med tanke på priset så kändes det inte som att det skulle göra någon större skillnad. Så efter ett verkligt bekräftat ja från både mitt och min kompanjons håll så gick vi till kassan.
Vi skippade pendeltåget hem och tog 77:an, inte så mycket människor idag faktiskt. Somnade ganska direkt båda två men vaknade plötsligt när vi åkte in i ett dånande oväder. Haglet smattrade mot bussens fönster, det bara sprutade vatten på vägen där vi kom åkande i bussen och det blixtrade även lite ibland, fy.
Som tur var regnade det bara lite lätt när först Erik klev av vid sin hållplats.
Vilken dag, rätt seg när jag kom hem faktiskt - mamma och jag gick ganska direkt ner till Kidzshopen (70% rea som började idag) - gissa om mor min handlade? Ohja, hade jag trott något annat liksom?
Hittade dock inget till mig, inte ens en t-shirt. Lite synd med tanke på priset men som Erik säger: "man kan inte handla jämt". Haha.
Nej, nu sitter jag här och har extremt tråkigt. Klockan är redan snart tio? Var tar kvällarna vägen egentligen?
Tack för en rolig dag, i fortsättningen vet jag vem som hänger med in till Linköping. Hör du det, Erik?

                                En kille som levde upp till 77:ans rykte, sovande bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0